Din order från Färna Herrgård & Spa hanteras av Nature Cosmetic group of Swedish Lapland AB.
- Din order distribueras från c/o Gerds fabrik i Jokkmokk.
- Har du frågor som rör din order - vänligen kontakta c/o Gerds kundservice på 0971-12605 eller maila oss! Maila kundservice
- Frågor till Färna Herrgård & Spa – Ring 0222-281 90
Bolagsfakta:
Du handlar från Nature Cosmetic Group of Swedish Lapland AB, som äger varumärket c/o Gerd, med organisationsnummer 556804-5123. Fabriksadress Hantverkargatan 25, 962 32 Jokkmokk. Kundservice@careofgerd.se 0971-126 05
Leveranser:
Privatkund: Order som inkommer före klockan 11.00 på vardagar skickas normalt samma dag. Leverans sker 1-2 dagar efter lagd order. Som privatkund får du fri frakt om du handlar för över 300 kr. handlar du under 300 kr tillkommer en fraktavgift om 39 Kr. Vi levererar ditt paket till det närmaste uthämtningställe från din adress enligt postnord.
Speditör: Posten. Privatpersoner som handlar via careofgerd.se samt återförsäljare får ett leveransmail/sms när paketet lämnar fabriken, här kan ni följa leveransen genom den länk som medföljer i mailet/sms.
Beställningsvillkor Allmänt:
Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss.
Hur betalar jag som privatperson?
Vi har säkra betallösningar via Klarna Checkout, DIBS, Swish och vi innehar SSL-Certifikat
KLARNA:
Den som är bosatt i Sverige och har svenskt personnummer kan även betala via faktura. Vi accepterar ej postförskott. Villkor för betalning med faktura(endast inom Sverige): Handla nu - betala efter leverans! När du betalar via Klarna Faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor. Betalningstid: alltid 14 dagar. Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen Ladda ner dina fakturor från klarna.se. En aviavgift om 19 kr per köp tillkommer. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Möjlighet till delbetalning. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor. Fakturapartner: Klarna AB, organisationsnummer SE556737-0431.
Klarna uppfyller kraven för PCI DSS
Worldline: Via Worldline väljer du kortbetalning. Debitering av ditt betalkort sker direkt. Worldline uppfyller kraven för PCI DSS.
SWISH: Swisha oss enkelt och tryggt.
Hur betalar jag som återförsäljare?
Som auktoriserad återförsäljare erhåller du faktura med 20 dagars betalningsvillkor om inget annat har förhandlats om.
Ej uthämtade paket: Det är upp till kunden att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om c/o GERD får tillbaka ett paket som skickats till fel adress eller ej hämtats ut är det upp till kunden att betala ny frakt. Gällande priser är 150 kr för återförsäljare samt 29 kr för privatperson. Vi mailar till kunden på angiven e-postadress när vi får tillbaka paketet och meddelar, men avvaktar svar från kunden. Postens liggetid är 14 dagar från det att paketet anländer till ditt utlämningsställe.
Priser: alla priser på careofgerd.com anges i Svenska Kronor. Som standard anges alla priser (förutom där det specifikt sägs annat) inklusive 25 % moms. Om du är inloggad som företagskund anges priserna exklusive moms. För kunder utanför EU, eventuell införselmoms och tullavgift är upp till mottagaren att betala. Fraktkostnad: du väljer själv leveransmetod när du genomför din beställning.
Kvitto/Orderbekräftelse:
När du lagt en godkänd beställning så erhåller du ett e-postmeddelande som gäller som orderbekräftelse.
Reklamation:
Som kund äger ni 3 års reklamationsrätt eller före sista förbrukningsdatum, vilket som kommer först. Mottagaren är ansvarig för att kontrollera att leveransen och produkterna är oskadda i samband med mottagande av paketet. Hör av dig till oss om det är något som är fel eller inte stämmer med din beställning, vi vill ha nöjda kunder! Är det något som är fel på din produkt så äger du rätt till att reklamera den och få alla pengar tillbaka, inklusive fraktkostnader, alternativt en likvärdig produkt tillsänt dig utan kostnader. En reklamation skall göras senast 2 månader efter att du upptäckt problemt med produkten. Läs mer här! ARN Allmänna reklamatationsnämden eller kontakta dem direkt; Allmänna Reklamationsnämden Teknologgatan 8 113 60 Stockholm Kontakt även oss för mer information kundservice@careofgerd.seÅngrar du ditt köp!? Oavsett det gäller en produkt eller ett presentkort kan man ångra sitt köp - Detta måste du göra från 14 dagar efter ditt köp. Vid presentkort är det bara att höra av sig. Vid skönhetsprodukt får produkten inte ha blivit öppnad och använd. Ring oss på 0971-126 05 eller maila oss på kundservice@careofgerd.se Läs mer om ångerköp på konsumentverkets hemsida och se ångerköpsblankett. HÄR (obs! Om du inte brutit förpackningen och inte använt produkten kräver vi ingen ifylld blankett. Ring eller mail oss)
Avsbeställning: Önskar ni avbeställa er order så gör ni det enklast att maila in er avbsetällning tillsammans med ert ordernummer till kundservice@careofgerd.se
Personuppgifter: vi behandlar alla personuppgifter som du lämnar i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204). Vi förbehåller oss också rätten att i vissa fall göra reklamutskick till den e-postadress du uppger om du inte angett att du inte vill ha dessa. Vill du göra ändring av uppgifterna eller bli borttagen ur registret ber vi dig kontakta vår kundtjänst (Se information under Kontakta oss).
Konsuments (privatperson) ångerrätt vid distansavtal: vi följer Konsumentverkets rekommendationer för e-handel. Konsument har på sin sida lag om konsumentskydd vid distansavtal mm. Den anger närmare, i vissa fall rätt att frånträda ett köp genom att lämna eller sända ett meddelande om detta inom 14 dagar från den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av denna. Ångerrätten gäller dock inte varor där förseglingen/plomberingen brutits. Den gäller endast om varan med originalförpackning är i oförändrat skick och produkten är oanvänd. Ångerrätt är ej tillämplig för företag eller för hygienprodukter.
Återbetalning - tidsfrist
Konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess kunden har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först. Obs! Produkten får ej vara öppnad eller testad för att ni skall kunna ångra köpet.
Tvist: Om vi till trots inte kommer överens och en tvist uppkommer mellan köpare och säljare så följer vi Allmänna reklamatationsnämdens rekomendationer.
Läs mer här! ARN Allmänna reklamatationsnämden Och här Europeiska Onlineplattformen för tvistlösning
Försening av beställning: Om en beställd produkt inte kan skickas skall köpare meddelas detta så snart det står klart för säljare att så fallet är. Vi kommer ge dig ett nytt leveransdatum eller möjlighet att häva köpet om du inte finner det nya datument rimligt.
Övrigt: Fakta- och prisuppgifter lämnas med reservation för tryckfel, leverantörers prishöjningar, ev. oriktigt angivna tekniska specifikationer m.m. samt för slutförsäljning. De uppgifter som lämnas härigenom utgör inte någon utfästelse om användbarhet, lämplighet, garanti mm annat än där så är direkt angivet. c/o GERD förbehåller sig rätten till ändring av samtlig information utan föregående avisering.
Återbetalning
Ångrar kund sitt köp så återbetalar vi hela beloppet utom fraktkostnader. Betlaningn retuneras på de samma sätt som vi erhållit den. Återbetalning sker från 2-5 dagar från övernskommelse mellan kund och företag.